Taky děláte ( promiňte) tu pitomost, že, byť v dobré víře, jak svým dětem pomáháte, dáváte jim na plavání nadlehčovací pomůcky – rukávky, plavací kruh?
Víte, proč to není fajn?
Protože dítě potřebuje získat pro život reálnou zkušenost s vodou a vy mu tímto počinem naprosto vezmete to poznání přirozenosti.
Dítko potřebuje prožít a pochopit, co s ním udělá to, když hupsne do vody…
Že se umí potopit a vylovit např. kamínek a pak se zase umí dostat na hladinu… A má z toho obrovskou radost.
Kdybyste viděli ta rozzářená očička, když se jim toto povede, nikdy byste jim už nedali ta „nadlehčovací pouta“.
Protože do jisté míry to pouta jsou. Nesmírně dítě omezují ve volnosti a přirozeném pohybu.
Dítě se s nimi nedostane pod hladinu, nemůže s nimi plavat, jen nepřirozeně „stojí“ ve vodě a kouká kolem a v podstatě nic nemůže…
A za chvíli ho to přestane bavit a pak se mu ani nechce se učit plavat, protože to vnímá jako nudu.
Ale když zahodíte všechna nadlehčovadla a omezovadla přirozeného pohybu ve vodě, děti se většinou vrhají do potápění a blbnutí a to je pak úplně jiné kafe.
Pokud přidáte pár her, dítě je nadšené a začne vodu milovat.
A o to hlavně jde…
DÍTĚ SE NAPŘED MUSÍ NAUČIT VODU MILOVAT A PAK SE UČIT PLAVAT. NIKDY TO NEJDE OBRÁCENĚ.
Pokud dítěti vodu zprotivíme, nebude se chtít učit plavat. Musí je to zkrátka bavit.
Věřte mi. Láska k vodě je základ. A tu nezíská dítko nudným pohupováním na hladině…
Už brzy se můžete těšit na on-line kurzík o tom, co nepotentit, pokud chceme děti začít učit plavat.