
Taky děláte ( promiňte) tu pitomost, že, byť v dobré víře, jak svým dětem pomáháte, dáváte jim na plavání nadlehčovací pomůcky – rukávky, plavací kruh?
Víte, proč to není fajn?
Protože dítě potřebuje získat pro život reálnou zkušenost s vodou a vy mu tímto počinem naprosto vezmete to poznání přirozenosti.
Dítko potřebuje prožít a pochopit, co s ním udělá to, když hupsne do vody…
Že se umí potopit a vylovit např. kamínek a pak se zase umí dostat na hladinu… A má z toho obrovskou radost.
Kdybyste viděli ta rozzářená očička, když se jim toto povede, nikdy byste jim už nedali ta „nadlehčovací pouta“. ![]()
Protože do jisté míry to pouta jsou. Nesmírně dítě omezují ve volnosti a přirozeném pohybu.
Dítě se s nimi nedostane pod hladinu, nemůže s nimi plavat, jen nepřirozeně „stojí“ ve vodě a kouká kolem a v podstatě nic nemůže…
A za chvíli ho to přestane bavit a pak se mu ani nechce se učit plavat, protože to vnímá jako nudu.
Ale když zahodíte všechna nadlehčovadla a omezovadla přirozeného pohybu ve vodě, děti se většinou vrhají do potápění a blbnutí a to je pak úplně jiné kafe. ![]()
![]()
Pokud přidáte pár her, dítě je nadšené a začne vodu milovat. ![]()
A o to hlavně jde…
DÍTĚ SE NAPŘED MUSÍ NAUČIT VODU MILOVAT A PAK SE UČIT PLAVAT. NIKDY TO NEJDE OBRÁCENĚ.
Pokud dítěti vodu zprotivíme, nebude se chtít učit plavat. Musí je to zkrátka bavit.
Věřte mi. Láska k vodě je základ. A tu nezíská dítko nudným pohupováním na hladině…
Už brzy se můžete těšit na on-line kurzík o tom, co nepotentit, pokud chceme děti začít učit plavat. ![]()
![]()